Blogger Templates

:::...It's Coming...:::

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

:::...DO RE MI...:::

Daisypath Friendship tickers

Thursday 18 February 2010

DIA SEMAKIN BERUBAH DAN AKU??

cerite 1

lokasi :di sebuah kedai runcit di tepi pantai di sebuah negeri dalam malaysia (tpt wajib lawat lau g dating gn mr.BF)

tarikh:same dengan hari kat sini
situasi: hujan agak lebat dan boleh mendatangkan penyakit

dear   : mcm hauslah, honey ley tlg turun beli air tak?
honey  : ala, kan ujan lebat ni..dear lah gi beli....
dear   :honey ni,xkan xley tlg dear..syg dear tak? (ssghnyer soklan yang menjerat jiwa dan si honey pn terjerat)

turun lah si honey tu dari kereta dgn berpayungkan payung bewarna coklat  dan dengan ketidak ikhlasan hatinye membeli air buat si dear yang di sayangi(jwpn bagi soklan menjerat tadi ok)


lau di fikir2kn balik sgh x gentelman nye si dear tu..ade ke suruh honey turun dr kereta dlm hujan semate2 nk belikan dia air..yang si honey pulak sgp menghadapi hujan tu demi bukti sygnyer dia pd dear..aduhai...tol2 awek yang solehah..hahahaha...


cerite 2

lokasi : same dgn cerite 1 tapi kedai yang berlainan iaitu kedai rojak
tarikh: 15hb FEB 2010(lbih kurg 6bulan dari tarikh cerite 1 berlaku)
situasi: hujan jugak tapi renyai2 di mane ttp boleh mendatangkan penyakit

honey: dear, kite mkn rojak nak hari ni..da lame xmakan rojak..
dear   : boleh..honey nk rojak buah ke rojak asma?(bkn asma penyakit semput tu ok)
honey: rojak buah sedap sikit kot..dear lak nk rojak ape?
dear   : dear xkisah..ape2 pn dear balun..(sgh sempoinyer beliau..hehehe)
honey: ok, meh lah honey gi beli..(volentier tau..ikhlas dari hati..)
dear   : eh,xpyh lah...kn ujn ni..ti honey demam ke,sakit pale ker dear gak yang ssh..biar dear je yang gi beli..
honey: xpelah..kan ade payung tu...(sgh mulia hati die ni  sey!!!)
dear   : bagi dear je payung tu..biar dear yang gi..honey dok dlm kete je ok SAYANG....

bezanye cerite 1 dan cerite 2 ialah TAKDE LAGIK SOKLAN MENJERAT JIWA UTK HONEY DAN DEAR DGN RELA HATINYER MERELAKAN DIRI KELUAR DARI KETE MEMBELI ROJAK..huhuhuhu


sesungguhnya mr.BF sudah terlalu banyak berunah lately ni..sejak peristiwa 'orang ketiga' terjadi antara kami, die kini lebih peka dan lebih menghargai aku..

tapi, semuanya dah berlalu..antara aku dan 'orang ketiga' tu pn da tgl sejarah semate2..dan aku sendiri pun da menyesal dgn ape yang telah aku lakukan...

betul lah kate orang tua2, segala yang berlaku ade hikmah di sebaliknyer...kehadiran 'orang ketiga' tu dah merubah segalanya..mr.BF pun sekarang semakin menyayangi aku, semakin menghargai aku dan semakin gentleman..aku bersyukur sgt atas semua perubahan yang positif ni..sungguh2 nilah yang aku harapkan dari seorang lelaki bergelar BF dalam hidupku..
dan aku? telah berjanji akan setia pada die..akn hargai segala pengorbanan die terhadapku..tak kan aku sia2 kan hubungan ini lagik..

dia semakin berubah dan aku juga semakin bahagia...

 
mr.BF tercayunk..(ok,stop mengedik plzzz!!!)

nota tangan: sesungguhnya aku teramat sayangkan die ni..orang ketiga tu hadir sekadar selingan dan ujian dalam hubungan kami..doakan lah kami bahagia ok..


nota tangan lagik: jangan menilai kasih sayang si dia dari luaran semata2..walaupun dia tak gentleman seperti si majnun atau tak romantik seperti romeo, parcayalah dia tetap sayangkan kita..bukan semua lelaki romantik..lebih baik dia manjadi diri dia yang sebenar dari dia berpura2..dan kita haruslah bersyukur kerana dia sedia terima kita seadanya..ssguhnya kita semua manusia..tiada yang sempurna.. so, renung2kan dan selamat mambace yer....

chill...bubye...

0 gossiping with are'shiq: