Blogger Templates

:::...It's Coming...:::

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

:::...DO RE MI...:::

Daisypath Friendship tickers

Monday 8 March 2010

kenapa harus P.H.D???

PHD ini bukan lah yang di perlukan untuk menjadi seorang doktor atau menunjuk kan standard tinggi pendidikan seseorang..tapi, PHD ini amatlah bahaya jika ia bersarang dalam diri kite..

PHD atau erti kata lain PERASAAN HASAD DENGKI adelah penyakit yang tiada ubatnya. tak kan ade siape pun atau ape ubat pun yang mampu nk megubati penyakit berbahaya ini melainkan tuan punya badan yang di jangkiti..

penyakit ini juga sangat lah cepat menular di dalam masyarakat kita hari ini..lagi lagi di kalangan masyarakat melayu kita ni..

kat sekeliling aku ni pun ramai nyer yang berpenyakit PHD ni sampai aku sendiri dah tak tau nak menghadapi semua makhluk Tuhan yang berpenyakit kronok ni..
penyakit yang tak boleh nak tengok orang lain senang..

cuma satu lah yang aku pegang..
muhasabah diri sendiri sebelum melihat keburukan orang lain.
rezeki masing masing Tuhan dah bagi. bersyukur atas ape yang dimiliki sekarang ni..

aku harap dan berdoa semoga penyakit ni tak menyerang diri aku lah..
mintak di jauhkan lah yeee...

nota tangan;> elak kan lah penyakit PHD ni..sesungguhnya mendoakan kebahagiaan orang adelah sebaik baik perbuatan dari kita cuba menghancurkan apa yang mereka miliki..


chill,bubbye..

4 gossiping with are'shiq:

siti noriza saleh said...

saper sebnrnya ko maksudkan ni...confuse aku....( dlm hati, sajer2 buat cnfuse sbb aku mals nak pkr)

aRe'sHiq said...

kakti,sape2 pn ye lah kakti oi...same ade kite prasaan ke tak je kak..kite pn mcm akk gak..mls nk pk2..saje j tulis ni meluahkan rase..hehehe

Anna Boleyn said...

baby..;nape down ni?? story laa.. hmm~ pasal orang PHD ni, tak yah peduli kan la baby..mmg betul, manusia ni kdg tak ley nak tngok kebahagiaan org lain. Asyk nak jatuhkan org je.. Be strong kay dear. BTW, layout baby yang baru ni cantik sangat! :)

aRe'sHiq said...

hana--)baby down bkn sal PHD ni..p, sal laen lah..btw,baby pn borink j gn owg2 yang PHD tahap dewa ni..nth pape...
hehe..thanks dear..budak baru blajar nk berblog nih...lau ade salh clap mintak tunjuk ajor yeee...